:: Duygusuz.com - Dostluk ve Arkadaşlık Sitesi
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Otistik çocuğu olan aileler…
MaSaL
#1
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi’nden Uzman Psikolog Zeynep Göktunavirgulll.gif otizm teşhisi konan çocuğun ailesine büyük iş düştüğünü belirterekvirgulll.gif merak edilen sorulara cevap verdi:

Otizm nedir?

Otizm “İletişim Kurmayı Reddetme” rahatsızlığıdır. Sosyal ilişkivirgulll.gif iletişim ve yaratıcı etkinliklerdeki yetersizliği içeren bir durumdur.

Otizmin belirtileri nelerdir?

Otizm belirtileri “hafiften ağıra” değişen ölçülerde ve değişik kombinasyonlarda ‘hastalığın şiddetine göre” farklılık gösterir. Belirtilerden bazıları zaman içerisinde kaybolurkenvirgulll.gif bazıları da farklı zamanlarda yinelenebilir. Otistik çocukların bir kısmında konuşma gelişmezken bir kısmında da dil gelişimi oldukça geç oluşur. Dil gelişimi oluşmuş olan otistik çocuklarda genellikle ses tonunun tekdüzeliği dikkat çeker. Söylenenleri tekrar etme (ekolali) ve zamirleri ters kullanma otistik çocukların bir kısmında görülmektedir. Göz temasından kaçınmavirgulll.gif adı söylendiğinde bakmamavirgulll.gif başkalarının duygularını algılayamama ve kendi duygularını ifade edememevirgulll.gif arkadaş ilişkileri geliştirememevirgulll.gif öğrenmeye dayalı taklit becerilerini geliştirememevirgulll.gif otizm’in temel belirtilerindendir.

Otistik çocukların özellikleri nelerdir?

Otistik çocuklarda genellikle uçar gibi yapmavirgulll.gif kendi etraflarında dönmevirgulll.gif el çırpma gibi tekrarlayan hareketler görülür. İlgi alanı genellikle oldukça kısıtlıdır ve ‘diğer’ insanlara anlamsız gelen konularla aşırı derecede ilgilenebilir. Otistik bir çocuk çevresinde olup biten hiçbir şeyle ilgilenmezken dünya üzerindeki her ülkenin başkentini ezbere söyleyebilir. Otistik çocuklarda ‘kendine zarar verme’; başkasına zarar vermevirgulll.gif komut alamamavirgulll.gif aşırı hareketlilik gibi davranım problemleri görülebilir. İşitsel uyarılara hiç tepki vermeyen veya işitsel uyarılara oldukça farklı tepkiler gösteren otistik çocukların; erken çocukluk dönemlerinde ‘işitme problemi’ olduğu kanısıyla ‘işitme testi’ne götürüldüklerine oldukça sık rastlanmıştır. Bazı otistik çocukların çevrelerindeki kişilere hiç tepki vermezkenvirgulll.gif özellikle ışıklı ve dönen nesnelere takılıp kaldıklarıvirgulll.gif dönen nesne kaldırıldığında veya ellerinden alındığında oldukça rahatsız oldukları görülmüştür. Bazı otistik çocukların taşınmavirgulll.gif okul değiştirmevirgulll.gif sevilen bir oyuncağın yerinin değiştirilmesi veya çok sevilen bebeğinin kaybolması gibi değişikliklerle karşı karşıya kaldıklarında kendine veya karşısındaki kişiye zarar verme gibi tepkiler verdikleri görülmüştür. Bazı otistik çocukların fiziksel temastan hiç hoşlanmadıklarıvirgulll.gif yakın akrabalar tarafından kucağa alındıklarında veya öpülmek istendiklerinde rahatsız oldukları tespit edilmiştir. Bununla birlikte otistik çocukların çevrelerindeki kişilere bağlanmakta aşırı derece zorlandıklarıvirgulll.gif bağlandıktan sonra da ‘bağımlılık’ geliştirdikleri; sevdikleri kişilerden ayrıldıklarında da ciddi oranda kaygı geliştirdikleri gözlenmiştir. Genellikle konuşmayı reddeden otistik çocukların isteklerini bağırarakvirgulll.gif çığlık atarakvirgulll.gif vurarak ve işaret dilini kullanarak ifade ettikleri görülmüştür.

Otizm nasıl tedavi edilir?

Otistik çocuklarla çalışırken; ailevirgulll.gif psikiyatrvirgulll.gif psikolog ve eğitimci işbirliği içerisinde olmalıdır. Ailevirgulll.gif çocuğun ‘özel durumunun’ farkında olmalıvirgulll.gif çocuğu toplumdan soyutlamamalıvirgulll.gif çocuğundan utanmamalıdır. Otistik çocukları olan anne babaların birçoğuvirgulll.gif çocuklarının rahatsızlığını kabul etmemektevirgulll.gif çocuklarına ‘Otistik’ teşhisi koydukları için uzmanları suçlamakta ve tedavi ve eğitimden kaçmayı tercih etmektedirler. Bu nedenle ailelerin rahatsızlığı kabul etmesivirgulll.gif çocuğun gelişimi açısından büyük önem taşımaktadır. Her otistik çocuk bireysel ayrıcalık gösterdiğinden öncelikle çocuk gözlenmelivirgulll.gif ölçüm araçlarıyla çocuğun performansı alınmalı ve her çocuğun ihtiyacına yönelik olarak bireysel bir tedavi ve/veya özel eğitim programı hazırlanmalıdır. Bireyselleştirilmiş özel eğitim programlarında öncelikli olarak kazandırılması gereken davranışvirgulll.gif göz teması kurabilmevirgulll.gif yerinde oturabilme ve komut alabilme davranışlarıdır. Aşırı hareketliliği olanvirgulll.gif sinirlendiği zaman kendisine/karşısındakine zarar verenvirgulll.gif tekrarlayıcı hareketleri yüzünden yaşamını devam ettirmekte zorlananvirgulll.gif yerinde duramayanvirgulll.gif komut alamayan çocukların ilaç tedavisinden faydalanmaları uygundur. Bu kazanımlar verildikten sonravirgulll.gif yoğun olarak iletişim kurmavirgulll.gif oyun oynamavirgulll.gif duyguları anlamavirgulll.gif duyguları ifade etmevirgulll.gif ten teması kurma gibi sosyal içerikli davranışları edindirmekvirgulll.gif otistik bir çocuğun gelişimi açısından oldukça önemlidir."
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Üstün Zekalı Çocuğu Nasıl Tanırsınız? MaSaL 0 391 08-18-2011, Saat: 02:27 PM
Son Yorum: MaSaL
  Kız çocuğu içine atıyor, depresyona daha çok giriyor MaSaL 1 424 06-15-2011, Saat: 10:53 PM
Son Yorum: YasSmin
  Kansızlık olan çocuklara çay içirmeyin MaSaL 2 439 06-15-2011, Saat: 10:48 PM
Son Yorum: ZencefiL
  Çinko eksikliği olan çocuklar büyüyemiyor MaSaL 1 469 06-15-2011, Saat: 10:43 PM
Son Yorum: YasSmin
  Bebeğin Engelli Doğmasına Neden Olan 6 Tehlike!! MaSaL 0 409 02-08-2011, Saat: 05:19 PM
Son Yorum: MaSaL

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
  Tarih: 05-13-2024, 04:38 PM