:: Duygusuz.com - Dostluk ve Arkadaşlık Sitesi

Orjinalini görmek için tıklayınız: Türkiye yerli trenine kavuştu. İşte trenin özellikleri:
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
20378.jpg
Türkiye yerli trenine kavuştu. İşte trenin özellikleri:
Türkiye Vagon Sanayi A.Ş’de (TÜVASAŞ) üretilen ilk yerli dizel tren seti törenle raya indirildi.





Törende açılış konuşmasını yapan TÜVASAŞ Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki, dizel tren setinin devrim niteliğinde bir proje olduğunu belirtti. Dizel setle ilgili bilgi veren Ertiryaki, aracın saatte 140 kilometre hız yapabildiğini, yolcuların isteği şekilde ayarlayabildiği uçak tipi koltuklara sahip olduğunu söyledi.

Araçlarda anons sistemi, LCD ekranlar, üçlü setlerde 196 koltuk, dörtlü setlerde 286 koltuk bulunduğunu belirten Ertiryaki, "Her bir tren setinde çift taraflı kumanda kabini mevcuttur.

Maksimum yolcu konforu sağlamak amacıyla tam otomatik iklimlendirme , UIC şartlarına uygunelektronikkontrollü otomatik kapı ve fren sistemine sahip araçlarda en sonteknolojikullanılmaktadır. Bu projenin toplam kapsamı 84 araçtan oluşmaktadır. 84 aracın 12’si 3’lü, 12 seti de 4’lü üzere üretimi gerçekleştirecek ve TCDD’ye teslim edilecektir." dedi.

YILDIRIM SERÜVENİNİ ANLATTI

Ulaştırma eski Bakanı Binali Yıldırım, ise törende yaptığı konuşmada her Türk vatandaşının övüneceği, gurur duyacağı tarihi ve önemli bir gün yaşandığını söyledi. Yerli üretimin serüvenini anlatan Yıldırım, 2002’de hükumet kurulduğunda Ulaştırma Bakanı olarak 2003 yılı başında TÜVASAŞ’a bir ziyaret yaptığını belirterek, "50 yıldan fazla Türk demiryollarına hizmet eden bu fabrikada 'daha güzel neler yapabiliriz?' konuştuk . ‘Niye kendimiz kendi trenimizi yapamıyoruz, niye kendi modellerimizi geliştiremiyoruz.

Gerek biz gerek vatandaşlarımız yurt dışına gittiğimiz zaman oradaki Avrupa’daki, Uzakdoğu’daki tren setlerini görüp imreniyoruz. Bizim onlardan neyimiz eksik. Bu ülke insanı tarihe mührünü vurmuş, 600 yıl dünyaya hükmetmiş, medeniyetlerin en güzelini, insanlık dersi vermiş bu ülke insanı bunu yapamaz mı’ dedik. Arkadaşlarımız ‘yaparız’ dedi. Böyle başladı bu serüven. Ama gönlüm arzu ederdi ki bu görevi bırakmadan bu trenle seyahat edeyim. Varsın olsun, geç olsun güç olmasın. İşte treni de yaptınız, sağ olun, var olun." diye konuştu.

"12 YILDA 10 BİN KİLOMETRE YÜKSEK HIZA UYGUN DEMİRYOLU YAPACAÄžIZ"

Cumhuriyetin 100. yılına kilitlendiklerini, 100. yıla büyük hedefler koyduklarına dikkat çeken Yıldırım, önümüzdeki 12 yılda 10 bin kilometre yüksek hızlı demiryolu yapacaklarını vurguladı. Bugün 11 bin kilometre ömrünü tamamlamış demiryolu hattından 5 bin 400 kilometresini yeniledikleri bilgisini veren Yıldırım şunları kaydetti: "Garlarımızı istasyonlarımızı tamamen elden geçiriyoruz. Ama önümüzdeki 12 yılda 10 bin kilometreye varan yüksek hızlı demiryolu yapacağız.

Yine 4 bin kilometreye varan normal demiryolu hattı yapacağız. Her yıl 800 kilometre mevcut demiryolu hattımızı da yenileyeceğiz. Böylece 100. yıldaTürkiyebatısıyla, doğusuyla , kuzeyiyle, güneyiyle 25 bin kilometre o dev demiryoluna kavuşmuş, gelişmiş, müreffeh bir Türkiye olacak. O zaman demiryollarının refah ve ümran yolu olduğu gerçek anlamda yaşanacak. Bir çok şeyi başarıyoruz. Şimdi artık savaş gemimizi de yapıyoruz. Her tür ticari gemiyi de yapıyoruz. Hızlı tren setlerimizi de yapıyoruz. Artık çağımızı da yapacağız, uydumuzu da uçuracağız. İşte Türkiye’nin varacağı hepimizin arzu ettiği nokta bu."

"DEMİRYOLU SADECE DEMİRYOLU DEMEK DEÄžİLDİR"

Demiryollarının, sadece demir yolu değil, bu ülkenin kaderini değiştiren kurum olduğuna dikkat çeken Yıldırım, kurtuluş savaşındaki mücadelede demiryollarını gördüklerini vurguladı. Atatürk’ün ‘Demiryolları bu ülkenin ümran yoludur, refah yoludur’ sözünü hatırlatan Yıldırım şöyle konuştu: “Ama göl gör ki bu demir yollarını Cumhuriyetin kuruluşundan başlatılan o hamle 1950’deotomobilçıkıyor ondan sonra kaderine terk ediliyor. 1950 yılı ile 2002 arasında 1 yılda yapılan demiryolu miktarı sadece 18 kilometre. Yılda 18 kilometre demir yolu yapılmış 60 yıl boyunca.

Yani demiryolu yapılmamış mevcut da korunamamış. Vahim bir durum. 2002 yılında göreve geldik. 50 yılın 60 yılın ihmalini, unutulmuşluğunu, ortadan kaldırmak lazımdı. Şimdi onun için kolları sıvadık. Arkadaşlarımızla ahdettik. Türkiye’ye hızlı treni getireceğiz diye. Getirdik mi. Hızlı treni Eskişehir’den Ankara’ya yürüttük. Türkiye Avrupa’nın 6.cı, dünyanın 8. Yüksekhızlı trenişletmeciliği yapan ülkesi haline geldi. ABD Ulaştırma Bakanı geldi hızlı treni görünce dünyanın süpür gücüyüz ama Türkiye’deki gibi bir hızlı trenimiz yok dedi. İşte bunu dedirten sizin evlatlarınız, siz bunu başardınız tebrik ediyorum. “

"DEMİRYOLLARINDA DAHA YOLUN BAŞINDAYIZ"


Bununla da yetinmediklerini, Türkiye’nin hızlı tren rayını ,normal ray, buji takımını, bağlantı elemanlarını, hızlı tren makasını da yapacak, otomasyonunu , alt ve üst yapısını da yapacak dediklerini belirten Yıldırım,bugün bunların hepsini başardıklarını ifade etti. Bu işlerle de yetinmeyip artık dünyaya da tren setleri yaptıklarını dile getiren Yıldırım konuşmasını şöyle sürdürdü: "İşte TÜVASAŞ, Bulgaristan’dan, AB ülkesinden sipariş aldı.

Irak’a vagon ihraç etti. İşte TÜLOMSAŞ ABD’nin General Elektrik ile anlaşma yaptık. Yeni nesil lokomotifi Eskişehir’de yapmaya başladık. ngiltere’ye de ilk siparişini yaptı ve teslim etti. Demiryollarımız nereden nereye geldiğinin örneğini sizinle paylaşıyorum. Bunu vefakar, cefakar demiryolcular yaptı siz başardınız. Demiryollarında daha yolun başındayız.

Siz yeter ki yapın. 82 tane set siparişi var. Hiç kaybınız yok, çalışın, üretin ülkenin de, insanın da yüzünü güldürün. Bir olalım, beraber olalım ülkemizi Cumhuriyetimizi 100. Yılına birlikte taşıyalım. Bu önemli bir hizmetti. Bu hizmeti 8 yıl boyunca bekledik. Bu gün artık bu gün yaptıklarımızla övünmek değil, bundan sonraki işimiz ileriye bakmak."

ekoayrıntı