:: Duygusuz.com - Dostluk ve Arkadaşlık Sitesi

Orjinalini görmek için tıklayınız: Petrol Ofisi F1’den en ?ok yararlanan marka oldu / 4 ekim
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Petrol Ofisi F1’den en ?ok yararlanan marka oldu

Umut ERDEM/ANKARA

2252076.jpgAra?t?rma ?irketi HTP Exclusive, y?l?n en b?y?k spor olay? olarak de?erlendiren 2006 Petrol Ofisi F1 Grand Prix’inin markalara katt??? de?eri ?l??mledi. HTP’nin yapt??? ara?t?rmaya g?re Formula 1’den en ?ok yararlanan markalar s?ras?yla Petrol Ofisi, Renault ve Bridgeston oldu.

Ara?t?rmada 1-23 A?ustos tarihleri aras?nda ?n ?l??m ger?ekle?tirildi, yar?? sonras?nda ise ?l??mleme devam etti. ?stanbul Park’da ger?ekle?tirilen F1 ?ncesinde ve sonras?nda toplam 600 ki?iyle g?r???ld?. Bu iki d?nemin kar??la?t?rmas? ile sponsor firmalar?n kazan?mlar?n? belirlemek hedeflendi. Ara?t?rma sonu?lar?na g?re, kat?l?mc?lara yar?? ?ncesinde Formula 1’i destekleyen firmalar?n hangileri oldu?u soruldu?unda fikri olmayanlar?n oran? y?zde 28 iken bu oran yar?? sonras?nda y?zde 17 seviyesine geriledi. F1’den en fazla yararlanan markalar ise isim sponsoru olan Petrol Ofisi, T?rkiye’nin en bilinen otomobil markalar?ndan ikisi Renault ve Mercedes, bir sonraki y?l?n tek lastik sa?lay?c?s? olacak olan Bridgestone oldu. "2006 Petrol Ofisi F1 Grand Prix" ?ncesinde Formula 1 ile en fazla ili?kilendirilen marka Marlboro iken, yar??lar sonras?nda bu bilinirli?inde bir gerileme oldu. Marlboro’nun ge?en yar??lara oranla daha az sponsorluk ?al??mas?nda bulunmas? bu alandaki bilinirli?in gerilemesine neden oldu.

D?ZENL? ?ZLEME ORANI:

Formula 1’i d?zenli izledi?ini belirtenlerin oran? 2006 Petrol Ofisi Grand Prix ?ncesinde y?zde 11 iken, yar?? sonras?nda y?zde 22 seviyesine y?kseldi. Ara?t?rmada T?rk halk?n?n y?zde 40’?n?n otomobiller ile ilgili olduklar? belirlendi. Motor sporlar? ile ilgilendi?ini belirtenlerin oran? ise y?zde 18 seviyesinde. Sponsorluklar?n marka de?erine olan katk?lar?n?, temel baz? parametrelerin ?l??m? yolu ile belirlemeyi hedeflediklerini s?yleyen HTP Exclusive Y?netici Ortak ve ?cra Kurulu ?yesi Bur?in Bakkalo?lu bu ?al??mayla ilgili ?unlar? s?yledi:

?? M?LYAR K??? ?ZL?YOR:

"Formula 1, d?nyan?n en ?ok izlenen sporlar?ndan biri, y?lda on sekiz yar?? yap?l?yor. Ortalama seyirci say?s? sadece yar?? g?n?nde 100 bin seviyesinde. Formula 1’i televizyondan izleyenlerle birlikte bu say?n?n iki, ?? milyar ki?iye ??kt??? tahmin ediliyor. Formula 1’i markalar a??s?ndan daha da cazip hale getiren en ?nemli?i ?zelli?i, izleyicilerinin a??rl?kl? b?l?m?n?n t?ketici ?nc?s?, y?ksek gelire sahip, ?st sosyo-ekonomik stat? grubunda olmas?. F1, bir spor, bir g?steri, bir ?nl?ler ge?idi, ama en ?arp?c? yan? ve bizim ?al??mam?zla ilgili ?zelli?i bir "markalar ??leni" olmas?. Bu ??lende hemen hemen her sekt?rden bir marka yer al?yor. Bu g?sterinin do?rudan giderleri yakla??k 4-5 milyar dolar seviyesinde ve bu giderler, sponsorlar taraf?ndan finanse ediliyor."